İnsanlık için oldukça önemi olan şu hayat uğruna mümkün olduğunca yanılmayıcılığın doğal, içten, samimi
oluculuğun tümüyle mevcudiyetine dair pekiştirici genel geçerlilik tarifiyle pek iştah açan şu yer yüzüne dayandırılanların kategorize edilimleri içerisinde insan için, insanlık için kavramsal kararlılık adına tanımlayıcı olur isek hem de bütünüyle dene bilecek kadar. Sahiden ilgi ve beğeni ye, kin, nefret ve istenen, istenmeyen ile işi olup ta. Geçersizlikler ile işimiz olmaz denile bilecek kadarıyla mevcudiyetini tarife kalkışan insanlık !! Oysa ki tüm bunlar ile bireyler, toplumlar, şehirler, ülkeler, devletler, yönetim sistemleri arasında ki: İşleyiş ve ilişkileri, kararlılık, kural ve geçerlilikleri, geçersizlikleri lüzumlu miktarlarda birbirinden ayırt etmeden. Genel kapsamlı ya da özel kapsamlı yüksek özellikli olarak. Pek anlamlılık ilişkileriyle ve ya anlamsızlık kopuşlarına aldırmazlıklarla... Otoriter ya da yumuşak iniş debelenmeleriyle nice sahneleşmeler sergilemeleriyle. Bulundukları, yaşadıkları yerler de genelleşme alanları oluşturdukları şu yer yüzün de.
••• İlle de genel geçer kural anlamlı bütünleştirici - çare bulucu, çeşitli anlam ve anlayış ilişkilerini bir araya getiriciliğin işleyiş ve ilişkilenişlerin den bahsedildiğinde. Elbette yararlı işleri bir dizi işleyişli ilişkilerle daha da geçerli tutarlılık pekiştirmeleri ne yönelte bilmek için uğraşıların eksik olmadığı şu yeryüzünde. Otoriter kolaylığın hakimiyetinden önce !!
Herkes için geçerli olan kararlı geçerliliğin baş yapıtı olacak kadar geçerliliğin saygınlığına yönlendiriş ille de kural sağlamlığının alt yapısını teşkil edendir ki !! İnsan psikolojisi yönteminin incelikleriyle iş ve ilişkilere taşınması. İllâki bir politik kararlılığın bile şu yer yüzün deki anlam düzeylerinin en önde gelenlerindendir elbette.
•••Maalesef insanlık, yararlı zamanları uğruna birbirine karşı, bireysellik ve toplumsallıklarına karşı; şu yeryüzün
de çare bulucu bu fazlalığın unsurlarını yan yana getire bilmeyi hiç bir zaman başaramamışlar. Ve hiç bir zaman da başaramayacaklardır, çünkü !!! İnsanlığın gücü oluştura
bilmeye değil de, taşıya bilmeye karşı daha zayıf kalıcı olduğundan. Hatta evren de bile aynı zaafların merkezine
yönelişlerin hakimiyetleri zorlamalarından dolayı !! Tarifleri ancak kendiliğin den oluşlar diye tarif ede bileceğimiz
unsurların birikimlerinin olumlu ya da olumsuzluklara akışları o denli mutlak zirve ye işareti kaçınılmazdır. Çünkü, içerik güven ya da güvensizlik veriyor ise kararlılık açıktır ki. O halde şu yer yüzün de, şu evren de bitişler de, başlangıçlar da anlamlarını sürekli korur iken.
••• Maalesef biz insanlar. Bilmemiz, anlamamız, kavrayıp çözümlememiz elzem olan var oluşumuz dan gelen en temel yanımızın muntazamdık içeriklerini bile bilsek de taşıyamadığımız dan dolayı. O denli ölçülerle yok edilemez, tesirsiz bırakılamaz kendiliğinden oluşların hakimiyetlerine geçiyoruz ki. Buna insanlığın şu yeryüzü içerisinde; hayat mücadelesi ve yaşam savaşı üretme politikaları sorunlara kendi elleriyle katkıları denir. Bir birine karşı ayrıcalıklarının
özellikle de birikim kanallı kendiliğin den oluşların !! Şu yer yüzün de tüm süreklilikler boyunca; çözümsüzlüklerin, sorunlarının oluşumlarına mutlak işaret demektir.
••• Buna göre şu yer yüzünde anlamları ayrı ayrı tanımlayıcı bileşkelerinin manalandırmalarıyla sorunlara esas savlarının halleriyle vadesel çözümler ürete bilen : Asıl - Asil Bir Yönetim Sisteminin ve Bireylerin, toplumların, şehirlerin,
ülkelerin, devletlerin içerik birleştirici vaade tutarlılıklarına yönelik kendi savlarını oluştura bilmeleriyle. Kendilerini mühim hallerinin esas ve asilliklerine ayıra bildikleri bir yeryüzü inşa edebilme gayretlerinden asla vazgeçmeyici olmalarıdır.
••• Farklı tanımların kararlılıkları kitapların tam ortasındandır ve bu doğru der ki !! Fırsat verin hepimiz de savunalım kendimizi der de. Ancak anlaşılanları anlaya bilenler anlasalar da. Maalesef insanlığın hemen hemen her devir de: İnandıkları savlarının çoğu ya sınıfta kalmışlık yetmezliğine ya da yer yüzün de geçersizliklere; ya da yerin de geçerlilikleridir elbette. Oysa her bir anlam tutarlı olamaz. Her bir anlamın aslında her bir şey için tutarlılığı olamaz ki. işte esas ayrım
buradadır ve mutlak her halin bilinesi vardır ki buna onun evrensel ahlâkı denir ve !! İşte bu aynı zaman da o
halin yüce esasıyla bilincine işaret edicidir ki. Şu yer yüzüne ve her hale mana buradadır derken. Asla es geçilemez. Es geçmek esasın varlığı varlığını savunmasının önemine izin
verdirmek istetmeyici ve gale aldırtmayıcıdır.
••• İllâki savunulmaz, şu yeryüzünde düşkünlüklere yaklaşanların halleri. İşte şu yeryüzünün anla mıdır, insanın olumlu ve işe yarayıcı bir şey yapa.bilmesinin çıkarımıyla
değerlendirdiği ve değerlendirile bilinmesinin ölçeği (Yavuz Yurt).