Öyle kolay değildir; anlamı, anlatmayı, manayı, genellemeyi izaha kalkışmak. Çünkü her bir izahı saçmalığa saplanıp ta kalmadan zamanına ait mevcudiyetinin değerlendirilmesiyle
Özelliklede tehlike, saçmalık ve safsataya boğmadan, bulaştırmadan gerçeğinin anlamına yakışık alıcılıkla genel
manalandırılışının açıklana bilinmiş olunması.
•••Eğer bir anlam, değerlilik ya da değersizlik huzuruna çıkarılıyor ise !! Adeta unvan olurcasına ve ya mahcup olu
nurcasına ben böyle yaptım, şöyle yaptım; siz böyle yaptınız, şöyle yaptınız... Gibilerinden huzur verici ya da huzursuz edici ancak. Huzura çıkıcı, huzura çıkarılıcı olarak. Kendi temennilerini, kendi gerçeklerini ve ya kendi kurgulayışlarını gerçekleştirme ya da hayranlık uyandırma, geçerlilik, geçersizlik ya da nefret uyandıracak kadar. Bilinip bilinmezlikler üzerlerinde oluş, bulunuşlu fiiliyatlarını haykırırcasına usullü, usulsüz, uygunlu, uygunsuzluğu oldukları ortaya çıkanlar !! Öyle varlıklarıyla değil de. Genel
manalarına dönüşmüş, genel manalarına dönüştürülerek izahları olur.
•••İnsanlar özellikleriyle ilintilendirilerek izah edilirler. Değerliliklerin huzuruna çıkabilmek için de, değersizliklerin huzuruna çıka bilmek için de. Kendi tekniklerini kurarcasına kesinlikle gerçekleştirmeyi istediklerinin genel manasını; öncelikle her yararlılığı ve her zararlılığı bilen zihinlerinin her anlamı ispatıyla. İnsanın kendi tutumunu nasıl, niçin, hangi
yön ve yönelişle belirlemesinin mutlakıyetini sağlayan bilinç !! Özellikle de bireyler, toplumlar, şehirler, ülkeler için
tehlike önleyici, tehlikenin önünü alıcıdır; genel manayı anlamlandıra bilenler için. Yeter ki hakikatlerin anlamlandırmalarına dil uzatmasınlar. Yeter ki
yaşam seçeneklerinin izdüşümlerinden hayat bulurlarken kendi kaderlerini yaşayış teknikleri bilsinler, hareketliliklerini isabet ettire bilsinler ki !! İradenin irdeleyişlerinden uzak kalıcılıkla kendilerini genel manalandırıcılığa teşvik edici olabilsinler.
•••Özellikle de kesinlik gerektirici yazgıların ve hakimiyetleri baskınlıkların bile. Haberli, habersiz olarak : Biçimsizleştirici, çelimsizleştirci, yetersizleştirici. güvenilmez, çaresizleştirici, bir şey yapamayacak kadar belirsiz ve beğenisizlikler de bıraktırarak; insana, insanlığa yollarını şaşırttırıcı her çeşit ten tehlikelere açık bıraktıracak kadar önlenemeyici, zorlaştırıcı, bozgunlaştırıcı, bozucu unsurlara asla teslim olunmamak
olmamaktan yana ola bilsinler. İşte bunun içinde özellikle de zihinlerini gönüllerine indiriciliğin önemiyle genellendirebildikleri taktir de. Varlıklarını temin etmişlikleriyle!! Objelerinden ve şüphelerinden önemli bir fayda sağlaya bilme şanslarını artırmış olurlar ki. Buna insanların insanlığın geleceğine yazık etmeme arzu ve arayışı denir ki. İnsan ve insanlık kendilerine yazık etmiş olarak sağlam bir belirginlik elde edemez. Yani genel manayı değerlendirdiklerin de içerisinde sonuç olarak!!
Sırf zaman yolculuğunun gizemine karışıp gitmekten öte. Kaçınılmaz belirginleşenler, belirginleştirilenleri
anlam, açıklık, sakıncalı, sakıncasızlıklar olarak anlam, anlayışla yerine getirilmeleri gerekenlerle uzak kalınması gerekenler olarak !! Seçile bilirlikler şeklin de, açık seçik olarak genel manayı anlatım izah edilebilinmiş olur.
•••İcabında hayat teknesidir elbette.
Yaşam seçeneklerinin izahatları.
Zihinler hareketlendikçe yaşayışlar.
Süreçlendikçe süreçlenip dururlar da.
Kaçınılmaz bir onur armonisi olmalı.
Yaşantıların salınımlı izdüşümleri !!
Gerçekler geçmişte, gelecekte, şimdi.
Bura da önemli olan şimdi de olmak.
Zannetmeyin yoktur, krallar kaynamış.
Şu yaşlı dünya da, masumiyetler de.
Kaynamış, kaynayıp duruyor kazanla.
Burada önemli olan, nelerin uğruna.
Kimler kimlerin yoluna, neler, neler.
Nelerle, kimlerle, kiminle gele, gide.
Herkes vardır çehresiyle, yaklaşamazsınız
ki göresiniz, bilip anlayasınız.
Geçip gidiyor kuşaklar şu dünyadan.
Çoğu hayatlarını yaşamaya aç, acına.
Ah dünya, kesinliğin çok masraflı be !!
Kim neyin uğruna umurun da değil.
Müneccimlik adeta adet olmuşcası.
Kehanet sanki rasyonalite gibisinden.
Ne nitelikler hem de nasıl, ne hâl de.
Hem de, evrensel ahlâk türün den.
Öyleyse bilelim, tarifle söyleyelim ki.
Seviye belirleyelim, sağlam ulaşarak.
Sağlamlığı belirleyelim ve diyelim ki !!
Genel bileşke tesiridir anlamlandırma.
Buna manayı anlamlandıra bilmenin.
Elbette tamı tamına izahı denir de.
O hâl de, genel mana izahıyla açıkça.
Olan dünya da, henüz olmayan şeydir.
Asıl ve Asil Bir Yönetim Sistemi !!
Oluşunun hakikati olacaktır kesinliği.
Temel Dönüşüm denilen genel manayı
anlatmanın ve uygulamanın tümce
izahatlarıyla (Yavuz Yurt).