İnsanın değerli olabilene yönelmesi için yerinde, önemlilikler üzerinde durmanın farkındalığında olarak fıtratını-yeterliliğini çok iyi değerlendirerek, neyin nasıl olması gereken her şeyde; fikir hazırlığını malzeme olarak kullanmalıdır ki buna yerinde değerli kesinlik denir.
•••Parola olarak prensibe dönüşe bilen değerli kesinlik illâki yapılması gereken uğruna lüzum edenin değerlen dirilmesidir ki burada amaç, doğru olana ulaşabilmektir. Tahmini değilde; beyan edile bilinecek tarifi üretebilerek ortaya çıkarta bilmiş olmaktır.
••• Hangi konuda olursa olsun; şayet tarifi mutlaka ortaya çıkarılacak bir manalandırılma söz konusu ise sahiden hakiki anlama bir maske takmak ya da kılıf uydurmakla değil de öncelikle söz konusu meselenin tanımlanması için, konu ve konumu, oluşumu ve gelişimi açıklanabilinerek elbette muntazam müzakere edilerek objektiflik ya da, sübjektiflik uğruna yanlışlardan arındırılarak esas manalandırmalara engel itilaflardan, karmaşalardan arındırıcı değerli kesinliğe, yani arzu edilene ulaşılmış olunur.
••• Taraftarlıklarda, karşılıklı ilişkilerde; yalan yanlış sunumlarla asılsız manalandırmalarla bağlayıcılık yapılamaz, anlamlandırmalar kesin sayılamaz ki böylesi olsa olsa işe yaramayışı bozgunculuğun tarifi olur. Bireyler, toplumlar, şehirler, ülkeler arasında kuralların ve kararların adeta sivriltilircesine yüreklere, ruhlara, gönüllere batırılırcasına tariflerin ifadeleri asla içten ve samimi şekilde başlayıcı olamazlar; karşılıklı dostlukları bitirerek.
Yanıltıcı tavırlarla bozulan ahenk özellikle de şahsiyetleri tefrikalara sürükleyip, artan sorumsuzluk şuursuzlukları tetikleyeceğinden sıralamada öncelikle yararlı yaklaşımların önleri kesileceğinden her bir hatalı tarif birbirini kovalayacağından peşinden yaralayıcı tahrikler; karşılıklı harbilikleri bitirerek verilen cevaplar hiç bir esasa dayandırılamayacağından karşılıklı boyun eğdirme sevimsizlikleriyle; evrensel ahlâka uymayıcı davranış, kabul ve karar çeşitlenmeleriyle karşılıklı insani - varoluşsal ilişkileri onay görmeyici reddedilişlerle bir birlerini tanımalarının pek mümkünü olmadığının itiraflarına kadar
giden ayrıcalıklı bencillikli garez ve hasisleşici tutumlara düşüşlerine aldırmadan; değerlilikle kesinliği önemsemezcesine nice kavram karanlıklarında bir birlerini kaybedip dururlar farklı çeşitlenmelere heves etmesini bildikleri halde elzem olucu değerli kesinlikler uğruna ant içiciliği kabullenici olmayı bir türlü sindire bilmişlikler sergileyemezler. Bilmiş olmalarına rağmen hatalarını bir şekilde kabüllenemeyici şeytani bencillikle. Erdem sindirici bir sine oluşturmazlar ki istinalar ve istina olur hariç durmadan hayat hikâyelerini doldurup durdukları halde, elbette sebepleri kesindir ki. Kolay kolay değerlilik ve kesinliklere hakkını vermeye meyletmeyi sağlam tutmaya meyledici olamayıcı gibidirler.
•••Her tutarlılık illâki açıktır değil mi?
O halde, sinsiliğe var mıdır gerek!
Çaba çoktur, çıkar çoksa eğer illa.
Neyi kavratır ki söz söylemekle?
Şayet anlamın da itibar olmaz ise.
Tersine döner dünya şayet gerçekte.
Hedefi geçmiş iseniz, eylem biter ki.
Eğer menfaat sağlam ise, o zaman.
Tesir zarar vermez, git ileriye der!
Kaybedişlerin pek çoğu, inanın ki.
İnsanın psikolojisinin çatlamasından.
Kim tutar zararı, kaynağı var ise!
Davranışlar kesin değer katıcıdır.
İnsanın sınıfına, sıralanışına işte.
Hırsızlık tatmin etmez ki insanlığı.
Gasp, yalan, bozgunculuk türeyicidir.
Yıkıcı niyetler, uygulama alnına yansır.
Şehirler bom boştur bulaşıcı anlarda.
Şartları kendilerine iyi değerlendirir.
Kurnazca oportünist ruhlu insanlar.
Saygınlık birincil önceliktir kesinlikle.
Kimin doğru ıstırabı var ise şayet!
Haykırır dürüstçe, çabası hakkıyladır.
Önceliği hak, haykırışı düzen içindir.
İsterse kimse duymasın, asla, asla!
Çabası yozlaşmaz, sırada niceleri.
Dünya tanıyacaktır, vakti geldiğinde.
Her bir yerindeki aykırı düzensizlikleri.
Zihinler karışmasın sakın ha sakın.
Devletlerin anlamı değildir düzen.
Gerçekten asil-asıl bir yönetim diyor.
Zihniyle bilerek, işte değerlilik ve.
Kesin budur diye bilen(Yavuz Yurt).